Ekonomi

Otomatik sürüş teknolojisi IIHS’den zayıf not aldı

ABD Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS) tarafından yapılan yeni bir araştırmada, Tesla’nın Autopilot ve Tam Otomatik Sürüş teknolojisi ile birlikte büyük otomobil üreticilerinin diğer dokuz destekli sürüş sistemine “zayıf” not verildi.

Salı günü açıklanan çalışmada, ABD Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi’nin gelişmiş sürücü destek sistemlerini (ADAS) düzenleyen resmi standartları bulunmadığından, dokuz otomobil üreticisinin 14 destekli sürüş sistemi IIHS tarafından geliştirilen standartlara göre değerlendirildi.

IIHS Başkanı David Harkey, ADAS için federal düzenlemelerin ve tutarlı rehberliğin eksikliğine ilişkin endişelerini dile getirdi ve bu da kuruluşu kendi güvenlik önlemlerini oluşturmaya sevk etti. Harkey’e göre, sigorta hasar verileri, otomatik acil fren sistemlerine atfedilen arkadan çarpma ve yaya kazalarındaki önemli düşüşün aksine, bu gelişmiş sistemler nedeniyle hasarlarda bir azalma göstermiyor.

Federal düzenleyiciler tarafından soruşturulan yaklaşık 1.000 kaza ile sistemleri inceleme altında olan Tesla, daha önce Autopilot’un devrede olduğu araçlarının ABD ortalamasından önemli ölçüde daha güvenli olduğunu iddia etmişti. Kaliforniya’daki bir hukuk davası yakında Tesla’nın kazaları sürücü dikkatsizliğine bağlama yaklaşımını teste tabi tutacak. Tesla, araştırmayla ilgili yorum talebine yanıt vermedi.

“Kabul edilebilir” notu alan tek sistem, Toyota Motor’un sınırlı sayıda Lexus LS hibrid sedanında yer alan Lexus Teammate with Advanced Drive oldu. Toyota, derecelendirmelere cevaben araç güvenliği ve üçüncü taraf test programlarında performansın dikkate alınması konusundaki kararlılığını yineledi.

GM’nin Super Cruise ve Nissan’ın Navi-link’li ProPILOT Assist sistemleri de dahil olmak üzere diğer sistemler “marjinal” genel derecelendirmeler aldı. Nissan, müşteri güvenliği konularında IIHS ile çalışma niyetini belirtirken, GM Super Cruise’un bir güvenlik özelliğinden ziyade sürüş deneyimini geliştirdiğini vurguladı.

Çalışmada ayrıca, tüm sistemlerin belirli test unsurlarında “iyi” puan almalarına rağmen, genel olarak “zayıf” puan aldıkları tespit edildi. Bu sistemler arasında Mercedes-Benz, BMW, Nissan, Ford, GM, Hyundai’nin Genesis markası ve Geely’nin Volvo Cars markası yer alıyor. Mercedes bulguları ciddiye aldığını ifade ederken, otomobil üreticilerine sürücü izleme veya dikkat uyarıları gibi teknolojileri benimseyerek güvenlik derecelendirmelerini iyileştirebilecekleri tavsiyesinde bulunuldu.

IIHS, Tesla ve diğer otomobil üreticilerinin sistemlerini geliştirdiklerini kabul etti. Federal bir geri çağırma anlaşmasının ardından Tesla, IIHS’nin yeniden test etmeyi planladığı Autopilot yazılımını revize etti.

BMW ve Hyundai’nin Genesis markası da daha sofistike sürüş destek sistemleri sunuyor; Genesis GV80 SUV, destekli sürüş devreye girdiğinde sürücünün yüzünü ve gözlerini izlemek için kabin içi bir kamera içeriyor ve bu teknoloji gelecekteki Genesis ürünlerine de genişletilecek.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort